Odpowiedzialność ekonomiczna

Clarins, pionierska firma o wizjonerskim podejściu, powstała w 1954 roku we Francji.

„Niezależność Grupy Clarins jest dla nas wyjątkowo ważna. Gwarantuje ona kontynuacje naszej rodzinnej tradycji.”

Christian i Olivier Courtin-Clarins.

Jacques Courtin-Clarins oraz jego synowie Christian i Olivier.

Jacques Courtin-Clarins oraz jego synowie Christian i Olivier.

Założona w 1954 roku firma rodzinna Clarins zerwała w 2008 roku z panującą tendencją, uwalniając się z szaleńczego rytmu narzuconego przez rynki giełdowe. Przywiązana do niezależności i swoich wartości, rodzina Courtin-Clarins trzyma stery marki kosmetycznej o światowym zasięgu.

Jako światowy producent kosmetyków i perfum marka Clarins jest dumna ze swojego dynamicznego rozwoju, z tego, że potrafiła stworzyć produkty, które zrewolucjonizowały historię kosmetyków, ale również z faktu, że chęć zysku nie stanowi wyłącznego motoru jej działań. Wyznająca zasady odpowiedzialnego rozwoju marka kosmetyczna, która zapewnia dostęp do swoich produktów w sklepie - w 19 000 punktach sprzedaży rozsianych w 130 krajach na całym świecie - a także online, jednocześnie kontynuując opracowywanie i produkcję we Francji.

ODKRYJ 10 POWODÓW, DLA KTÓRYCH WARTO ZAUFAĆ CLARINS

Szacunek dla klienta

Sukces Clarins, który rozpoczął swoją działalność jako Instytut Piękna, oparty jest na wsłuchiwaniu się w potrzeby kobiet.

Sukces Clarins, który rozpoczął swoją działalność jako Instytut Piękna, oparty jest na wsłuchiwaniu się w potrzeby kobiet.

„Kobiety są naszą siłą. Sukces Clarins oparty jest na szacunku i wsłuchiwaniu się w potrzeby kobiet. ”

Jacques Courtin-Clarins - Założyciel marki

Sukces Clarins czerpie swoje źródło z uwagi, którą poświęcamy kobietom oraz na dialogu opartym na wsłuchiwaniu się w ich potrzeby - początkowo w naszym Instytucie, następnie dzięki Karcie Klientki, a dziś dzięki Club Clarins.

Ponieważ pielęgnacja skóry zawsze była priorytetem kobiet, Jacques Courtin-Clarins posłuchał ich głosu, oferując im kosmetyki spełniające ich oczekiwania oraz specjalnie opracowane metody ich aplikacji, które natychmiastowo zapewniają widoczne i długotrwałe efekty. Od początku swojego istnienia, marka Clarins stawia w centrum swojej uwagi komunikację z konsumentem: opakowania, spersonalizowane porady, produkty skrojone na miarę i różnorodne konsystencje, które zadowolą każdą skórę, wszystkie grupy wiekowe i wszystkie style życia.

Wysokie standardy jakości i produkty „made in France”*

Produkty do pielęgnacji skóry Clarins produkowane są w Pontoise, a perfumy w Strasburgu. Grupa Clarins jest dumna z faktu, że wszystkie jej kosmetyki produkowane są we Francji.

Produkty do pielęgnacji skóry Clarins produkowane są w Pontoise, a perfumy w Strasburgu. Grupa Clarins jest dumna z faktu, że wszystkie jej kosmetyki produkowane są we Francji.

Odpowiedzialna Pielęgnacja Urody oznacza opracowywanie coraz bezpieczniejszych formuł. Laboratoria Clarins stawiają w centrum swoich wymagań identyfikowalność surowców, ich jakość i bezpieczeństwo.

Odpowiedzialna Pielęgnacja Urody to również przywiązywanie najwyższej wagi do dobrych praktyk, zarówno w zakresie badań, jak i wdrażania testów i bezpieczeństwa. W 2007 roku Laboratoria Clarins jako pierwsze wśród producentów kosmetyków premium, uzyskały akredytację GLP (Dobrej Praktyki Laboratoryjnej) z wyróżnieniem A, najlepszą oceną wystawioną przez Francuską Agencję ds. Bezpieczeństwa Sanitarnego Produktów Zdrowotnych. Utworzony przy naszym laboratorium dział Cosmétovigilance (czujność kosmetyczna) pozwala na śledzenie każdej możliwej reakcji po użyciu produktu Clarins.

Przy opracowywaniu swoich zaawansowanych formuł, Clarins postawił sobie cel: oparcie się na własnych laboratoriach i ścisła kontrola każdego etapu procesu produkcyjnego.

Opracowywanie formuł, ewaluacja, mikrobiologia, fitochemia, pakowanie: zespoły Clarins dokładają najwyższych starań na każdym etapie produkcji dzięki zastosowaniu ultra nowoczesnych narzędzi rozwoju. Działając zgodnie z obowiązującymi przepisami gwarantują bezpieczne użytkowanie wszystkich naszych produktów.

Grupa Clarins produkuje wszystkie produkty pielęgnacyjne, perfumy i ich pochodne we Francji. Podejście to zapewnia identyfikowalność i optymalną kontrolę warunków produkcji.

* wyprodukowane we Francji

Szacunek dla współpracowników

Jako przedsiębiorstwo opierające się na zasadach odpowiedzialnego rozwoju Clarins bierze pod uwagę kobiety i mężczyzn, którzy przyczyniają się do jego sukcesu: konsumenci, współpracownicy, producenci roślin, dostawcy, partnerzy biznesowi.

Na całym świecie Clarins zatrudnia 8500 współpracowników, którzy dzielą z nami pasję do urody. Ponieważ są oni siłą przedsiębiorstwa, ich dobre samopoczucie, bezpieczeństwo i rozwój osobisty stanowią podstawę zarządzania zasobami ludzkimi.

Clarins zatrudnia 8500 współpracowników na całym świecie. Odpowiedzialny rozwój w centrum uwagi Clarins.

Clarins zatrudnia 8500 współpracowników na całym świecie. Odpowiedzialny rozwój w centrum uwagi Clarins.

„Zespół dzielący pasję do urody to sekret sukcesu Clarins. ”

Jacques Courtin-Clarins - Założyciel marki

Wszyscy nasi pracownicy, świadomi jakie znaczenie ma zrównoważony rozwój i odpowiedzialna pielęgnacja urody stanowią filar sukcesu firmy, pomagając nam realizować nasze zobowiązania.

Każdy z nich reprezentuje na co dzień wartości Grupy, dzieląc się jej wizją z otoczeniem.

Sprawiedliwy handel

Christian Courtin-Clarins na terenie zbioru wąkrotki azjatyckiej na Madagaskarze. Zaopatrując się w tę roślinę Clarins przyczynia do wspierania programu pomocy rozwojowej.

Christian Courtin-Clarins na terenie zbioru wąkrotki azjatyckiej na Madagaskarze. Zaopatrując się w tę roślinę Clarins przyczynia do wspierania programu pomocy rozwojowej.

Grupa Clarins rozwija trwałe partnerstwo z krajami rozwijającymi się, promując zasady sprawiedliwego handlu. Zgodnie z tymi zasadami, zakupowi surowców towarzyszy działanie na rzecz rozwoju społecznego i gospodarczego.

W 2008 roku marka Clarins podpisała pierwsze tego typu porozumienie, łączące zakup surowców z pomocą lokalnym społecznościom. Podejście to znajduje odzwierciedlenie w praktyce uczciwych cen oraz w poprawie warunków życiowych miejscowych społeczności poprzez tworzenie dostępu do opieki zdrowotnej i oświaty.

Doskonałym przykładem surowca kupowanego według zasad sprawiedliwego handlu jest katafray, główny składnik gamy HydraQuench. 5% dochodu ze sprzedaży przeznaczane jest na fundusz finansowania lokalnych projektów użytku publicznego na Madagaskarze: budowanie klas szkolnych, wzmacnianie infrastruktury dostępu do wody itd.

Clarins jest założycielem organizacji Natural Resources Stewardship Circle (organizacja ds. zarządzania zasobami naturalnymi), jest to inicjatywa mająca na celu poprawę zaopatrzenia w składniki, we współpracy z podmiotami łańcucha wartości: producent-przetwórca-producent.